Thursday, June 23, 2011

BALAI RAYA DALAM MUKIM MUKIM AMPANG PECAH





Balai rayaTaman Desa Bukit Bujang - keadaan sekarang . Menimbulkan isu kerana ada pihak (NGO) membuat dakwaan penggunaan balairaya dihalang oleh JKKK. Cerita sebenarnya pihak yang membuat dakwaan ada berhutang dengan JKKK kerana menggunakan balai raya sejak tahun 2010 tanpa mahu membayar caj yang dikenakan untuk bayaran letrik dan air. Semua urusan pengurusan balai raya terletak dipertanggungjawabkan, kepada JKKK Ampang Pecah, makanya JKKK yang tidakada sumber kewangan tetap perlu mengenakan caj yang munasabah untuk menampung tujuan tersebut. Walau bagaimanapun kepada penduduk setempat, penggunaan balai raya adalah percuma. Selepas ditambahbaik.

Balai raya Taman Damai...keadaan sekarang. ..... selepas ditambahbaik.


Balairaya Taman Ampang Pecah... keadaan sekarang..papan tanda nama pun dah lusuh.
Kini dah berseri sikit. dan .....Balairaya Kpg Kelapa...baru dinaiktaraf tetapi masih belum dikenali ramai.JKKK Ampang Pecah (JATIKAP) sedang berusaha untuk menambahbaik kekurangan yang ada sekarang, InsyaAllah.

2 comments:

  1. ... pihak JKKK telah meminta bayaran sewa (bukan caj api dan air) dimana caj yg dikenakan adalah RM 10 untuk jam. Adalah tidak munasabah bayaran air dan api sebanyak RM 10 untuk satu jam, sedangkan secara purata penggunaan api dan air sebulan (720jam) tidak melebihi RM 50. Pihak NGO juga hanya mengunakan balairaya untk tempoh 3 jam(purata) bersamaan RM30 dalam masa satu bulan, sedangkan ada pihak lain yg turut sama menggunakan balairaya. Ini tidak adil...penindasan
    Anda boleh kira sendiri berapa kadar yang munasabah

    ReplyDelete